اجرای طرح آرامش بهاری هدیه ای به  میهمانان نوروزی استان یزد

یزدفردا خبرنگار: مهدیه محمودی :مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری ویژه میهمانان نوروزی در تعطیلات آخر سال در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدفردا :حجت الاسلام حاتمی در جلسه توجیهی طرح آرامش بهاری که با حضور جمعی از روسای هیئت امنا و مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه تشکیل شد بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز تاکید کرد.

وی ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی و احیاء تبلیغ و ترویج سنتهای اصیل اسلامی به هموطنان در اعیاد نوروز باستانی را از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

حاتمی خدمات رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه را ضروری خواند و نظارت بر خدمات بهداشتی، ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ، آماده سازی و تجهیز زائرسراها، آماده سازی فضا برای استقرار چادرهای مسافرین نوروزی و تامین امنیت و آرامش مسافرین را از جمله اقدامات اوقاف برای استقبال از مسافرین نوروزی بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه نیز در این جلسه به استقبال کم نظیر عموم مردم از امامزادگان و بقاع متبرکه خصوصا در ایام نوروز اشاره کرد و از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام رادمهر قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، اجرای مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی ،قرائت زیارت آل یس و دعای تحویل سال، تهیه هفت سین قرآنی و غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا را از برنامه های تحویل سال نو در امامزادگان شاخص برشمرد.

وی بر ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائرین امامزادگان و بقاع شاخص استان تاکید کرد برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص با حضور گروهی از کارشناسان مسائل اعتقادی و احکام شرعی و مشاوران خانواده را از دیگر برنامه های فرهنگی اوقاف در ایام نوروز بیان کرد.

طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه تا 14 فروردین سال آینده در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان یزد اجرا می شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا